Η ασφαλιστική επιχείρηση και ο ασφαλιστής Πωλείται!

Διαβάστε το άρθρο όπως δημοσιεύθηκε στο Ασφαλιστικό ΝΑΙ, τεύχος 1798, Ιούλιος - Αύγουστος 2019

NAI 179 sel10 11

 

Το θέμα σε κείμενο 

 

Γράφει ο Ευάγγελος Γ. Σπύρου, εκδότης του «Ασφαλιστικού ΝΑΙ»

 

Στην «Οδύσσεια», ο Όμηρος μας αναφέρει ότι ο Πρωτεύς, θαλάσσιος θεός, τριγυρνούσε στη θάλασσα παίρνοντας πολλές μορφές και ότι μπορούσε να προφητεύει πολλά.

Ήταν αυτός που μίλησε στον Μενέλαο για την τύχη των Αχαιών και για το ποιοι γύρισαν μετά τον πόλεμο της Τροίας στα μέρη τους και ποιοι όχι. Του μίλησε και για τον Οδυσσέα που κρατούσε η Καλυψώ και αυτός ενημέρωσε τον Τηλέμαχο στην Πύλο όταν πήγε να μάθει για τον πατέρα του.

Η λέξη που χρησιμοποιεί ο Όμηρος για τον Πρωτέα που τριγυρίζει στη θάλασσα είναι «πωλείται». Πολέω και πωλέω σημαίνει τριγυρίζω. «Πωλείται τις γέρων άλιος, αθάνατος Πρωτεύς». Τριγυρίζει στους θαλάσσιους δρόμους και τους βυθούς της θάλασσας κατέχει.

Η λέξη «πωλείται», με την έννοια γυρίζω, τριγυρνώ, πηγαινοέρχομαι, ταιριάζει απόλυτα στο ρόλο των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και διαμεσολαβούντων ασφαλιστών τους. Εξ αυτού του «πωλείται», η Άννα Τζιροπούλου-Ευσταθίου στο βιβλίο «Ο ΕΝ ΤΗ ΛΕΞΕΙ ΛΟΓΟΣ» - Εκδόσεις Γεωργιάδη (2006) υποστηρίζει ότι το ρήμα «πωλώ» προσέλαβε δευτερογενώς την έννοια του «πουλάω», ανταλλάσσω εμπορεύματα. Οι αγοραπωλησίες και ο πλούτος των Ελλήνων πρωτοπελασγών επήγασαν εκ της θαλάσσης... Και επέστρεφαν εκ της «πωλήσεως» πολύ πλούσιοι, με πλήθος πλούτου.

Εδώ και πολύ καιρό στα κύρια άρθρα μας του «ΝΑΙ» κάνουμε αναφορές στους αρχαίους Έλληνες για να δώσουμε αφορμές οι αναγνώστες μας να προσεγγίσουν τα «χρυσωρυχεία» σοφίας των Ελλήνων (διαβάστε προηγούμενα άρθρα στο www.nextdeal.gr-«Ασφαλιστικό ΝΑΙ»).

Και για τον Αχιλλέα που δεν ετριγύριζε στην αγορά [ούτε ποτέ εις αγοράν πωλέσκετο (Α490)] κάνει αναφορά ο Όμηρος στην «Ιλιάδα». Το «πολέω» γράφεται και ως «πωλέω».

Δεν πήγαινε στην αγορά, στην ομήγυρι των λοιπών Αχαιών επειδή ήταν οργισμένος μαζί τους.

Με την παρατήρηση του Ομήρου για τον Πρωτέα που «πωλείται» τις γέρων άλιος, αθάνατος Πρωτεύς (δ384) και την περιγραφή του Αχιλλέα που «ούτε εις την αγοράν πωλέσκετο» (Α490) -Εκδόσεις Ζήτρος- μπορούμε να ενθυμούμεθα τις δυνατές έννοιες που κρύβονται πίσω από τη λέξη πο- λέω-πωλέω και την πρωτεύουσα σημασία στις επιλογές ασφαλιστικών επιχειρήσεων και διαμεσολαβούντων ασφαλιστών.

Η ασφαλιστική επιχείρηση και ο ασφαλιστής πωλείται!

Ασφαλιστική εταιρεία που δεν «πωλείται», δεν πηγαινοέρχεται, δεν τριγυρνά στην αγορά με έρευνες, με μελέτες, με παρουσία εις την κοινωνία δεν μπορεί να έχει γνήσια ανταλλαγή «εμπορευμάτων», δηλαδή την αμφίδρομη σχέση με τους πελάτες που την πληρώνουν και ανταλλάσσουν τα χρήματά τους με υπηρεσίες. Πρέπει να πλησιάσουν το πελατολόγιο και να μάθουν από κοντά ανάγκες, παραλείψεις, κενά, επιθυμίες, παράπονα, επαίνους.

Οφείλουν να ανοιχθούν στα πέλαγα με «πληρώματα» καλά επανδρωμένα για να βρουν τον πλούτο που κατέχουν οι πολλοί όπου κι αν είναι.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες και διαμεσολαβούντες ασφαλιστές οφείλουν να είναι συνεχώς σε κίνηση και σε ατελείωτα δρομολόγια προς κάθε πελάτη και εν δυνάμει πιθανό υποψήφιο πελάτη. Τα μέσα σήμερα γι’ αυτές τις «πωλήσεις» είναι πολλά και μια ματιά στην καθημερινότητα δείχνει εύκολα και το ποιοι θα επιβιώσουν.

Δυστυχώς υπάρχουν ακόμα αυτοί που δεν είναι πωλητές, ως εταιρείες και ως άτομα δεν εννόησαν τη λέξη «πωλείται». Χιλιάδες ελληνικές λέξεις εκφράζουν αυτούς που τους διακρίνει το ρήμα πολέω-πωλέω και δεν γράφω μόνο για πωλητές της οικονομίας. Το χαρακτηριστικό του Πρωτέα που τριγυρνούσε στις θάλασσες είναι και κόσμημα των εφευρετών, των πρωτοπόρων του πνεύματος, των πολιτικών αρχηγών, των πάσης φύσεως ηγετών που πλάνητες και πολύτροποι πηγαινοέρχονται εις την «αγοράν», αλλά και πέραν αυτής όπως έγραψε ο Σοφοκλής στην «Αντιγόνη». «Πολλά τα δεινά, κουδέν ανθρώπου δεινότερον πέλει... και πολιού πέραν πόντου... χωρεί» (πολλά τα δεινά, τίποτε δεν υπάρχει δεινότερον του ανθρώπου - διότι ο άνθρωπος προχωρεί και πέραν του πολιού πόντου - του σκοτεινού πόντου).

Εύχομαι υγεία και το «πωλείται» να κυριαρχεί στη ζωή μας.

 

Ευάγγ. Σπύρου, εκδότης «ΝΑΙ»